Friday, January 20, 2006

'Eventful' Night

Aku tulis blog ni pasal nak meluahkan rasa marah.Kenapa aku marah?Biasala dengan org2 Melayu ni kalau berjanji either tak tunaikan janji tu terus atau buat tak sepenuhnya. Aku pon rasa aku pernah gak buat macam tu tapi aku akan try avoid atau at least aku akan mintak maaf la kot. Dan rasanya jugak lama dah aku tak buat menda macam ni ie mungkir janji dan seangkatannya so justifyla kot aku nak marah ni.
Main bola kalau berjanji pukul 10am pukul 11am barula tercegat 4-5 muka.Tapi nak elaborate pasal bola dalam blog ni aku sorang je kot main bola so tak relevant.Dan ini membawa kita ke peristiwa malam ni.
Mulanya Uncle ajak aku sefamily main bowling malam ni. Ramaila jugak diajak dengar katanya.Janji pukul 9.Aku pon mengenangkan lama tak bersosial and tgh cuti plak tu pon terujala nak join. Aku mulanya 8.15pm tu tido pasal penat. Terpaksala bangun 9pm pasal dah janji. Sampai2 takde org.Well org adela tapi bukan member2 yg diharapkan.Tunggula aku ni ngan family aku. Nasib baikla si Afiq ni dah tido yelah nak prepare datang so takla cranky sangat. Dah dekat 45 minit aku tunggu sempatla main menda2 kat situ, Afiq pon khusyuk main steering kereta sampai tak nak kena angkat barula nampak Paan. Lepas tu munculla Uncle and family. Lepas tu ade la kot awek2 Irish datang. So dari berapa ramai yg diajak dalam 5 adult 2 infants datang. Tolak 2 org nak jaga each baby tinggal 3. Aku datang tu nak main snooker sebenarnya so tolak Uncle tinggal la Paan sorang2 nak main bowling.
Kalau nak membebel nak marah aku rasa tak cukup kot blog ni so aku make it simple. Lain kali nak ajak aku or family aku something please jangan ajak lagi kalau tak serious. Teringin pon jangan pasal nanti it will remind me of tonight's event. Aku tak kisah tapi aku kesiankan org2 yg ade anak dan anak2 tersebut. Agee duduk pegang anak dia tgk aku main snooker ngan Uncle for 1 hour. Sri plak nasib baik la ade org ajak dia (and Paan) mungkinla atas rasa bersalah datang ke rumah diaorg for supper. Asalnya nak pegi Tribes tapi I dont know/dont want to know what happened. It is probably convenient utk org2 bujang just like that decide nak pegi ke tak nak pergi. Even kalau yg dah pergi kalau dia bujang he/she can go somewhere else just like that tak payah pikir pasal anak nak tido ke. So please la kalau nak buat plan ngan org2 yg ade family at least follow up and dont just assume org tak nak pergi. Busuk2 pon bagitaula takleh pergi.Tak guna la ade Nokia ke Samsung ke 3G ke kalau setakat nak menayang.
Remember what comes around goes around. Mungkin korang tak paham kenapa aku membebel tapi one day when it happens to u then you'll know. So sorryla kalau aku anti-social. Events like this yg buat aku lagi jadi anti-social.