Friday, September 22, 2006

hari yang kepam

nampaknyer dah 4 minggu aku jadi budak final med secara resmi-nyer. Seriously, dalam banyak banyak tahun , aku rasalah tahun nie adalah tahun yang paling aku tak mahu balik ( ke sini, as in ireland) , iyerlah pertama-tamanyer sebab aku balik dari malaysia kali ini , aku dah final med, bukan macam tahun tahun lain, tak payah stadi, only few weeks before exam baru stadi, aka tahun lepas , masa aku 4th med, akhir bulan April ker baru jadi 4th med ( sebelum tuh , full time socialite). Tahun ini macam kene stadi tiap tiap hari ker. Other reasons include the absence of a few significant people, which includes my twin/full time cook/tukang paksa aku makan. Not forgeting my dearest female driver/chaperone/tukang ajak aku minum kopi petang-petang pon dah takdak. On top of that mak angkat aku pon dah jadi career women kerja kat Mallow/CUH, and kakak-kakak angkat aku pulak sorang dah lari/kahwin dgn mat-saleh/ surfer dude, and not forgetting pulak certain people who over the summer , senyap-senyap got pregnant. ( HUh penatlah aku pikir apernyerlah 'hyperememisis' tuh).

Stakat nie dah about 4 weeks in my surgical rotation in the South, i would have to say that it isn't as bad as i taught it would be. The only difference is that the days are long, and you look stupid kalau tak boleh define Mcburney's point. Barulah aku tau rupa-rupanya mc burneys point and sign are actually two different things.........wakakakakakkaka........

Well aniway, skrang nie aku boring giler,and aku kat library kepam kat South nie, tadi aku baru jer tutorial dengan Dr. Ezat/ Reg kat A+E itu pasal seorang minah yang masuk sebab TUQ pain radiating to the back of abt hmm 4 days duration assoc with jaundice, nausea no vomiting , occuring on the background of a lap chole done few weeks ago. Yang pelik nyer minah nie had all the risk factors yang aku pernah jumper. She was soooooooo Funny , but a good historian lah.....let me see, she had, Rhuematoids, hyperchols, hypertension, DM TYPE 1 (dx 6 weeks ago), hx of pancreatitis , and she even had schizo and at the sametime parkinsons....kesiankan .

Well after that , aku pergi cari hx, tapi sedihnyer takder pts , almaklumlah hospital kecik, kesian intern inter n yang terpaksa layan aku , depa mcm serba salah sebab tak dak pts. SO skrang nie aku tgh lepak kat library nie, entah nak buat aper, baca buku cam malas, hmm maybe i should look at a few x-rays. Semalam ader tutorial pasal ECG dgn interns , so okaylah , not bad, stakat rate and rtym tuh buleh aku identify, And Q wave abN as well as Non q wave Mi bulehlah aku cari. lain lain urs truly bebenorlah cluless. Hmmm, malam nie aku makan makanan Sri = TERIMA KASIHlah kat sri sebab bungkus arituh nyer makanan, tak payah aku masak ( read: final med studentkan sibuk , yeah right!) wekeekekekeke. Makanan yang ko bagi cukuplah utk aku for about 3 to 4 days. PAstuh semalam pawi ader bagi aku asam pedas sket , and aku aderlah goreng ayam/telur and masak nasi extra sket, so kire masaklah tuhkan, wekekekekeke. Mungkin esoklah aku masak kot , wekekekekek, skrang nie budak budak lain tengah makan lunch, jap lagi aku ader tutorial dengan reg, and then tutorial lagi, cet penat kot gak arini.

Entah kenapa tiap kali aku kuar dari SI nie, teringin sangat jumpe orang melayu, nie kuar jer dari SI terus balik rumah and jumpe Kumar and Clark ( cewah). Tu-leh tapi di sebabkan aku nie kene/terpaksa/terpaksa-memaksa diri utk belajar haruslah aku duk kat dalam rumah, paling kurang mengadu domba dgn paan , present history dengan mamat tuh, untung2 dapat tutorial pendek. Haahahaha , kepada siti , turn ko akan tibe, present hx over the fon mlm2. Sri/Abe pon , ko jagalah bile aku rotation medicine/paeds nti. wakakakakakakaka!. Insyallah, kalu disebut 40 kali , aku surgery dah honors, hmmm obgyn dah honors, medicine dah honors, paeds pon honors,, insyalah!

wkakakakakakakakakakakakakakka ( ketawe yang teramat sangat EVEL)!!!!!!!!!

well , wokeylah , nanti aku tulis lagi, nak gi tutorial nie, chow-miow!