Friday, September 01, 2006

Si COMEL dah beranak

Pengumuman.. kucing aku Si COmel dah beranak 30-Aug-2006


Tengoklah gambar sebelah ni... tension aku dia beranak dalam toilet kat bawah.... atas carpet pulak tu....!!!!!

Ni citenya.... aku dah check tengok kat website yang kata kucing bunting 60 - 70 hari, so aku agak-agaklah maybe last week dia beranak. So aku preparelah tempat untuk dia beranak, 2 tempat laginya... siap dengan kotak, paper + kain gitu....

Pastu Monday malam (29Aug) tu dia mcam tak keruan... aku biasalah still kat depan komputer then bini aku kat depan tv... tetiba je aku dengar macam bunyi anak kucing.... aku dah agak dah sah Comel beranak kat bawah ni... intai2 nasib baiklah tak beranak kat ruang tamu (memang tempat tu dia takut pun nak masuk)... tapi kat dalam toilet atas carpet... hishhhhhh!!!! geram gak aku, dah elok2 aku prepare tempat untuk dia... kat atas carpet gak dia beranak...

Tapi yang bestnya dalam pukul 1 pagi (30Aug), kitaorg nak naik tidur. Masa tu baru 2 ekor yang keluar... lama gak progress dia... first yang keluar tu dalam pukul 10 lebih kot... kitaorg bangun pagi esok nya tengok2 WOW ..... 7 ekor.... tak pernah aku tengok kucing beranak lebih dari 6 ekor... tapi 2 ekor tu dah keras (mampus...) so yang hidup just 5 ekor, then adalak 2 kantong yang dalam nya pun dah cukup sifat kitten (maybe yang tu tak develop ngan sempurna kot)... cuba korang kira kalau lah semua nya selamat hidup... 5 + 2+ 2 = 9 ekor.... dashyat nya!!!

Ni gambar Comel beranak lagi kat dalam fotopages aku : http://desaputra.fotopages.com

(tapi sape yang geli nak tengok kucing mampus baik tak yah tengok....)

Nilah cite si COMEL aku.....